Przez Piękne Okulary - książkowe recenzje

Musze to napisać – lubię poradniki. Zdaje sobie sprawę, że wiele osób nimi gardzi, nie uważa za przydatne i uważa, że szkoda na nie papieru. Ale ja należę do tych osób, która ceni sobie przyswajanie wiedzy za ich pomocą. Rozumiem, że wiele poradników pisanych jest na siłę, bez pomysłu lub z informacjami, które można znaleźć ogólnodostępnie. Jednak z własnego doświadczenia wiem, że nie było takiego poradnika, który nie pozostawił mi chociaż jednej ciekawej myśli, refleksji, innego sposobu myślenia. Ten długi wstęp dotyczy ostatnio przeczytanej książki z omawianego gatunku – Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych.

PREMIERA 24 LUTEGO 2021 r.

Autorki: Liz Fosslien oraz Mollie West Duffy stworzyły instrukcję dla pracowników, którzy nie radzą sobie ze swoimi emocjami. Uważam to za rewelacyjny temat. Jako psycholog wiem, jak trudno uświadamiać sobie emocje, a następnie je wyrażać nie raniąc siebie, ani innych. Tego nigdzie nie uczą, więc ta książka może się okazać ważna dla wielu osób. Pomimo, że autorki są Amerykankami, to informacje zawarte w Jak ogarnąć emocje w pracy mogą być przekładalne na nasze podwórko. I ważne jest również, to że nie dotyczy tylko korporacji, ale może służyć jako przewodnik w mniejszych firmach.

Praca to specyficzne miejsce. Z jednej strony jesteś człowiekiem, masz w sobie ogrom uczuć, bo wszystko ma na ciebie wpływ. Z drugiej strony przychodzisz tam zarabiać, starasz się być profesjonalny, masz dużo obowiązków, czujesz presję i nie każdemu możesz ufać, co prowadzi do frustracji, wypalenia czy bezradności. Tutaj wkraczają autorki ze swoimi pomysłami na zrozumienie wielu aspektów, ale przede wszystkim radami, które może wcielić w życie samodzielnie. Oczywiście, nie wszystko jest takie piękne, bo zdarzają się porady nieco banalne lub niemożliwe do wprowadzenia. Przynajmniej ja to tak widzę, ale zdaje sobie sprawę, że każdy może z niej wynieść inne rzeczy.

Plusem poradnika są krótkie rozdziały, przepełnione ilustracjami i mini-komiksami na poprawę humoru. Rozdziały kończą się podsumowaniem i podpunktami, do których można niejednokrotnie wrócić. Język jest prosty, a wiele anegdot i przykładów z życia pozwala zrozumieć zagadnienie.

Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych daje wiele przydatnych wskazówek jak organizować sobie lub innym (jeśli zarządzam ludźmi) pracę – czasem to naprawdę niewielkie zmiany mogą przynieść ulgę, zmianę atmosfery w zespole lub po prostu satysfakcję i motywację. Praca to ogromna część naszego życia, więc lepiej wykonywać ją w spokoju i ze zgodą z własnymi emocjami, prawda?

Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych, autor: Liz Fosslien, Mollie West Duffy, stron: 336, wydawnictwo MUZA, poradnik

2 thoughts on “Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych – Liz Fosslien, Mollie West Duffy /PRZEDPREMIEROWO/

Leave a Reply