ZDROWY STYL ŻYCIA: Myślnik. Twój codzienny motywator – Ewa Chodakowska/ SuperZielone – Sally Obermeder

Myślnik. Twój codzienny motywator – Ewa Chodakowska

Mówi się, że najwięcej klientów fizjoterapeutów to osoby ćwiczące z … Ewą Chodakowską. Pewnie coś w tym jest, że bez nadzoru i odpowiedniej wiedzy nie powinniśmy zabierać się za ćwiczenia. Z drugiej strony to właśnie ta kobieta przebiła się przez media wprost do domów i podniosła ludzi z kanapy. Aktywność fizyczna jest niezbędna do zdrowia – to fakt. Jednak podjąć decyzję, zacząć i jeszcze do tego wytrwać to zadanie dla niektórych zbyt trudne. Ja również przyznaję się, że ruch u mnie bywa (raz częściej, raz rzadziej), ale niestety nie jest nawykiem, choć wciąż walczę ze sobą. Na pomoc takim jak ja przychodzi Myślnik. Twój codzienny motywator autorstwa Ewy.

Poradnik-motywator to po prostu zbiór cytatów, tekstów, złotych myśli opatrzony w twardą oprawę oraz piękne fotografie i grafiki. Ewa Chodakowska starała się dawać pozytywnego kopa do działania. Tylko czy jeden tekst obarczony ogromną grafiką zajmującą całą stronę potrafi przekonać do działania?

Źródło przemyśleń autorki może pomóc w refleksji i odpowiedzeniu sobie na pytanie czy chcemy być szczęśliwi i zdrowi [oczywiście jeśli potrzebujesz do tego książki]. Niektóre z tych myśli były dla mnie ciekawe i nowe (w mniejszości), jednak większość to banały albo teksty, o których zapomniałam zaraz po przeczytaniu. Ważne jest natomiast to, że Myślnik przekazuje dużą dawkę wiary w siebie, swoje możliwości i stawiania na budowanie relacji z bliskimi. To, oprócz treningu i diety, istotny aspekt naszego życia.

Bądź silna, ale nie niemiła. Bądź miła, ale nie słaba. Bądź odważna, ale nie despotyczna. Bądź pokorna, ale nie płochliwa. Bądź szczera, ale nie bezczelna. Bądź dumna, ale nie zarozumiała.

Przeczytanie całej książki na raz nie ma sensu, bo założeniem trenerki było dokładne jej studiowanie każdego dnia. Dobrym pomysłem wydaje się zaznaczenie ważnych cytatów i wracanie do nich w chwilach słabości. Drugą opcją jest wypisanie motywatorów na kartkę i przyczepienie jej w miejsce, gdzie możecie ją często czytać.

Plusem Myślnika jest podejście Chodakowskiej do siebie samej. Ona zna opinie społeczeństwa i potrafi się do niej zdystansować i śmieć się z siebie. To ciężkie zadanie, a Ewa dała radę.   

Nie śledzę portali społecznościowych tej trenerki, ale wyczytałam, że fotki w książce nie są nowe, co dla fanów Ewy może być wielkim minusem.

Będę szczera. Nie kupiłabym tej książki za cenę okładkową (39,90 zł). Nabyłam ją na wakacyjnym kiermaszu książki za niecałe 5 zł. Ten koszt byłam skłonna ponieść.

A tymczasem – zamiast pisać powinnam iść na trening… ups.

SuperZielone – Sally Obermeder

Nie wieżę w moc odchudzających koktajli, ale wierzę, że dzięki płynom możemy przyjmować witaminy oraz urozmaicać swoją dietę. To było powodem zakupu SuperZielone. Smoothies, soki i koktajle dla zdrowia i urody. Motywacją Sally Obermeder do stworzenia tej pozycji była jej walka z nowotworem, o czym przeczytacie już na wstępie. Zielony kojarzy się z kolorem natury, zdrowia i nadziei, dlatego świetne jest wplątać go w nasze odżywianie. Styl życia opisany przez autorkę zachęca do spróbowania czegoś nowego.

Osobisty przewodnik – jak opisuje książkę autorka – jest podzielony na części. Oprócz wstępu, znajdziemy tutaj informacje o przygotowaniu się do koktajlowego stylu życia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania. Wskazówki dotyczą m.in.: różnic między blendowaniem a wyciskaniem, wyborem świeżych czy mrożonych warzyw i owoców. Dzięki tym instrukcją czytelnik może przygotować spiżarnię, zapasy lub chociaż ogarnąć zamienniki produktów spożywczych.

Jagodowy Ubaw (300 KCAL) :

90 g szpinaku baby, 155 g jagód, 125 ml soku z granatu, 125 ml wody, stewia do smaku – zblendować.

Myślę, że dopiero lektura tych zagadnień pozwoli nam przejść do najważniejszego – przepisów. Na każdej stronie umieszczony został jeden przepis na płyn oraz fotografia. Oprócz tego znajdziemy informację na co wpływają składniki (np. na odporność, na trawienie, itp.) oraz kaloryczność danego soku. Spisy produktów są krótkie, a samo przyrządzanie jest banalne nawet dla takich przypadków jak ja, bo w większości należy wszystko zblendować.

SuperZielone to aż 60 możliwości smakowych. Koktajle są podzielone na te szybkie, dbające o naszą linię, warzywne, słodkie oraz dla dzieci. Jest z czego wybierać, nawet osoba wybredna może znaleźć coś dla siebie.

Trzeba zaznaczyć, że Sally Obermeder skupia się na produktach dostępnych w jej kraju, co może czasem przysporzyć trudności w poszukiwaniach. Mimo tego, wiele składników uda się dostać bez problemu, zwłaszcza w sezonie wiosenno-letnim. Ciężko mi również ocenić koszt szklanki płynu, ponieważ może on się wahać w zależności od ilości produktów. Jeśli jednak priorytetem jest zdrowie – zapłacenie więcej za własnoręcznie przygotowany koktajl wydaje się najlepszą inwestycją w siebie.

Pod koniec zamieszczona jest tabela z korzyściami każdego soku, która w praktyczny sposób pomaga wybrać idealną opcję na daną okoliczność. Potrzebujesz zastrzyku energii – proszę bardzo – Twój Energetyk będzie świetnym wyborem.

Zapłaciłam za książę 19,99 zł, co jest ceną obniżoną. Cena regularna sięga prawie 50 zł. Dużo. Także najlepiej rozglądać się za promocjami, bo warto.

Zainteresowani?

Może i te posty polubisz

6 komentarzy

  1. Zawsze bawią mnie ceny tych książek z przepisami… Biorąc pod uwagę, ile przepisów można znaleźć w internecie, to zabawne płacić 50 zł za jedną pozycję.
    Co do Chodakowskiej, nie potrafię z nią ćwiczyć. A jeśli już, to tylko na wyciszonym głosie.

Dodaj komentarz